Oh oh, hadden wij gedacht pas weer in de zomervakantie verder te gaan met het verbouwen van de winkel, is niks minder waar. Een paar weken geleden hebben we helaas lekkage gehad in het plafond. Hierdoor moest ook aan de achterkant een deel van de wand weggehaald worden. Het meubilair in de winkel is gelukkig in orde maar doordat we aan de achterkant zoveel rommel hebben gemaakt, staat het nu wel een beetje op een rare plek, zo midden in de winkel.

Onze klanten vinden het blijkbaar helemaal niet erg, die blijven gewoon binnenkomen. We zijn na drie maanden al een beetje gewend in het centrum van Stadskanaal. De mensen die we ontmoeten, zijn erg aardig. En ook een beetje nieuwsgierig?

Wat doen jullie bij de Vraagbalie, is onze meest gestelde vraag van klanten die bij ons binnenlopen:

Zijn jullie een café? Nee, we zijn geen café. Wel zien jullie ons heel vaak koffie drinken aan de grote tafel bij het raam. Vinden we erg leuk. En dan overleggen we gelijk over de nieuwe zaken die zijn aangenomen.

Verkopen jullie koffie en thee? En kan je bij jullie een werkplek met wifi gebruiken? Ja, zeker wel! Als je een laptop meeneemt, kun je bij ons voor €5,00 op het terras plaatsnemen en daar krijg je een lekkere kop koffie bij of een glas thee. En natuurlijk de wifi-code.

Sommige van jullie medewerkers zijn wel erg jong, hebben die wel genoeg ervaring om mij te helpen? De Vraagbalie is van Stichting Papyrus. En die leidt mensen op tot het juridische en het administratieve vak. Dat zijn jonge mensen maar zeker ook mensen die naast hun huidige baan meer kennis willen van bijvoorbeeld personeelszaken, HRM, overeenkomsten en contractenrecht, het ondernemerschap of de bedrijfsadministratie. Daarvoor bieden wij een opleidingstraject op maat aan. Als je vaak andere mensen in onze winkel ziet lopen, dan weet je nu dus waarom dat zo is.

Kom ook eens bij ons kijken!